Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Parsley
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Parsley
Wolwro
T.Rex
T.Rex
T.Rex
FM
FM
FM
FM
StaSta

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Historia szkoły w Żydowie   (maras - Administrator) 1 Petroniusz (admin) 2020-08-11 22:24:45
Kopalnie węgla brunatnego (woj. dolnośląskie)   (Petroniusz (admin)) 5 Petroniusz (admin) 2020-08-10 21:40:25
LOTem bliżej   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2020-08-08 23:08:11
Koleją nad Jeziorem Pilchowickim   (Danuta B.) 7 Danuta B. 2020-08-04 13:37:38
Z cyklu "My Tacki" - Powódź   (maras - Administrator) 2 górski 2020-08-02 02:41:11
Kryształowy żyrandol   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2020-07-25 20:24:38
Kopalnie węgla brunatnego (woj. lubuskie)   (Petroniusz (admin)) 7 Petroniusz (admin) 2020-07-20 08:53:48
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

maras - Administrator°

Popski (2020-08-10 10:07:42) Podmieniłem na wyraźniejsze + zmiana źródła.



MrSuchy°

Filosss (2019-09-02 09:00:18) Blok specyficzny, bo od momentu wybudowania i oddania do użytku "zasiedlony" w większości przeze mocno zaawansowanych wiekiem emerytów i rencistów (w zasadzie emerytki i rencistki). To raz. Dwa blok nie należy do SM Piekary stąd wspólnota zarządzająca budynkiem jeszcze nie "zdążyła" przeprowadzić termomodernizacji. Choć patrząc na użytą kolorystykę i formę w blokach SM Piekary - to może i dobrze.

MrSuchy (2019-12-22 23:09:00) Przynajmniej jest ten klimacik :) Lecz windy niestety po modernizacji...

Arek354 (2020-07-21 22:24:30) Blok wybudowany chyba po 1979 roku. Babcia tam mieszkała od początku, ale chyba gdzieś od 1983 lub 84 roku. Postaram się sprawdzić w dokumentach, kiedy się wprowadziła.

Filosss (2020-08-07 11:41:44) Zdecydowanie po 1979 r. Bo i sama budowa os. Piekary to ponoć początek w 1980-1981 r. Ja sam zamieszkałem po sąsiedzku w 1983 r. i przez mgłę jako gówniarz pamiętam, że dopiero trwała budowa sąsiedniego punktowca przy Mazowieckiej 1. Bardziej pamiętam np. budowę punktowców przy samym Rondzie, tj. Warmińska 36 i Pomorska 56 i 58. To już był okres bliżej 1985 r. Także to potwierdza też Twoje stwierdzenie o szanownej babci.

Iras (Legzol) (2020-08-07 12:38:08) Portal Geodeta też podaje taką datę (1985). Zatem poprawiłem datowanie i dodałem mały opis obiektu. Uzupełniłem też nazwę o drugi numer (2a).

Filosss (2020-08-10 07:42:15) Warto dodać, że blok jako jeden z ostatnich doskonale oddaje kilkudziesięcioletnie naleciałości w zagospodarowywaniu własnych mieszkań przez ich właścicieli. Malowanie balkonów w niemal wszystkich dostępnych kolorach to jedno, dwa to różne rodzaje "przeplotek" barier, a trzy to oczywiście wymiana okien na zasadzie - każdy na swoją modłę. Całości dopełnia specyficzna dla Legnicy i popularna w odniesieniu do każdego rodzaju zabudowy, moda na brązowe/ciemne ramy okien...



Iras (Legzol)°

Filosss (2020-08-07 11:44:01) Dzięki zieleni powstała ciekawa oś widokowa.



Iras (Legzol)°

Filosss (2020-08-07 11:43:32) Szpetnie prezentują się te dorobione elementy nad pionem klatek schodowych.



Iras (Legzol)°

Kosa25 (2020-02-28 09:01:26) Drogi Irku! Pozwolę sobie skreślić kilka słów pod tym zdjęciem. Ostatnio przypomniałem sobie bowiem pewną historię dotyczącą legnickiego cmentarza która bez wątpienia warta jest opowiedzenia. Muszę wieczorem do swojej biblioteki zajrzeć- wtedy wątek w pełnie rozwinę. Rzecz dotyczy pewnego pruskiego żołnierza który pochowany został na legnickim cmentarzu. Ktoś z Państwa zapyta- co w tym ciekawego? Otóż ciekawe jest to Szanowni Państwo iż człowiek ten został pochowany – jeśli dobrze pamiętam- zawinięty w pułkowy sztandar, który dzierżył własną ręką w której z bitew 1870-1871. Słucham sobie teraz Ich hatte einen Kameraden i wyobrażam jak wyglądał ten żołnierski pogrzeb. Być może wydarzenie to opisała lokalna prasa- bez kwerendy nie jestem w stanie rzecz jasna tego ustalić. Koniecznie muszę żołnierzowi temu założyć wirtualny grób. To się nazywa wierność. Pruskie wojsko to niespecjalnie moja bajka, ale niektóre z cnót są uniwersalne niezależnie od munduru. Zostać pochowany w sztandarze- moim zdaniem bardzo piękna rzecz. Niech spoczywa w pokoju- zapomniany pruski żołnierz. Być może jego szczątki doczesne zmieszano ze śmieciami i gruzem. Być może ograbiono jego szczątki z szabli, odznak, biżuterii- sztandar zaś jako mosiądz na złom trafił. To wie zapewne już tylko Najwyższy, błogosławione niech będzie imię Jego.

SyG (2020-08-01 22:53:23) Na cmentarzu tym w kwaterze żołnierzy radzieckich stał pomnik marszałka ZSRR i PRL Konstantego Rokossowskiego. Pomnik został kilka dni temu skradziony. Po kilku dniach zniszczony (pozbawiony głowy) został odnaleziony



chrzan233°

Zbrozlo (2020-07-27 11:28:27) Sądzę że koledzy z portalu fotopolska rozwiązali zagadkę.

VonGregor (2020-07-27 14:10:43) Neuhof to nie Neuhaus, a co do lokalizacji to konieczne są dalsze dowody. Układ drzew pasuje i wymiary prawie też, ale to za mało.

Zbrozlo (2020-07-27 14:59:56) Ale też takiej szkoły w Liegnitz nie było. Nigdzie nie znalazłem takiej informacji. Najbliższa była w Bunzlau.Odręczny podpis też można różnie interpretować. Wcale nie nie musi oznaczać miejscowości czy miejsca.A gdyby miało być Szkoła Liderów Nowy Dom w Legnicy?Nie widać drugiej strony kratki. Nie wiadomo czy piszący też nie popełnił błędu.A plany Zdają się przemawiać za.

Zbrozlo (2020-07-27 23:14:23) Z opisem na pewno jest coś nie tak. Przyimek bei jest tu zastosowany do określenia położenia względem miasta .Nigdy nie słyszałem o wsi lub mieście obok Liegnitz o nazwie Neuhaus. Gdybyśmy wzięli pod uwagę położenie szkoły lub budynku względem miasta było by to bez sensu. Poza tym kierując się artykułem z portalu Lignitz. pl jak i książka Sekrety Legnicy cz.2. Wyraźnie jest napisanie że obóz był w Neuhof.

VonGregor (2020-07-28 08:39:02) Podzielam w dużej części Twoje wątpliwości - po za jedną - to że to typowa szkoła. W RAD pracowali 18-25 latkowie, więc moim zdaniem na terenie tego RADu był jakiś kurs dla liderów, jak wyżej zauważyłeś. Rzeczony obóz mógl być na terenie nieistniejącej i niedoszłej bazy PKSu na Gniewomierskiej - blisko lotniska i tamtejszych bunkrów. Tam był też obóz budowniczych lotniska.Do wersji chłopaków z fotopolski nie pasuje mi jeszcze jedna sprawa. Na zdjęciu lotniczym-szpiegowskim z 1944 roku nie ma tego obiektu o którym piszą- a dziś znajdującego się na końcu Bartoszowa. Relacja o budowie baraków mówi dopiero o nowych nasadzeniach drzew. Na zdjęciu z 1944 roku są za to bardzo duże drzewa. Czy od 1934 do 1944 tak by urosły? Po za tym gdyby taki obiekt istniał w 1944 to raczej byłby opisany na zdjęciach szpiegowskich jak wspominane przeze mnie baraki budowlańców. Liegnitzer Tageblatt, 28 września 1934 podaje, że obóz jest "na trasie" Neuhof - Gniewomierz. To raczej wyklucza wersję z fotopolski...

chrzan233 (2020-07-28 16:00:58) Jak wskazuje tłumaczenie tekstu zacytowane na stronie "liegnitz.pl" był to wzorcowy obóz, odwiedziny mogły być elementem szkolenia przyszłych dowódców np. ze szkoły w Bolesławcu. Co do lokalizacji, mam nadzieję wkrótce zweryfikować w terenie tą przed Bartoszowem. Moją uwagę natomiast zwróciły głazy ustawione przy najbliższej posesji. To oczywiście może być przypadek, ale kierując się swoim doświadczeniem skojarzenia mam jednoznaczne.

VonGregor (2020-07-28 16:25:34) Te głazy stoją tam od jakichś 10 lat. Samochody tratowały pobocze i właściciel tak zabezpieczył sobie teren. Jeździłem tamtędy codziennie przez 2 lata i pamiętam "inwestycję".

chrzan233 (2020-07-28 22:32:17) To nie bardzo ważne jak długo stoją, bardziej ciekawe skąd pochodzą..

VonGregor (2020-07-28 22:53:05) Zdjęcia z budowy obozu pokazują raczej ociosany granit.

VonGregor (2020-07-30 12:20:57) Właśnie wróciłem z wizji lokalnej i...potwierdziła ona, że na pewno nie było tam obozu (w lokalizacji według ludzi z fotopolski). Nie ma śladów ludzkiej ingerencji, niwelowania terenu itp. Co ciekawe teren jest równy z terenem otaczającym i w środku "obozu" zastałem świeże ściernisko. Nie wyobrażam sobie, aby ktoś po jakimś starym obiekcie inżynierskim jakim był obóz zniwelował teren i tam uprawiał zboże.

chrzan233 (2020-07-31 01:07:00) Ciężko polemizować (zresztą nie ma najmniejszego powodu) z konkretnymi argumentami.

Zbrozlo (2020-07-31 13:44:53) Trudno,nie udało się.Trzeba jednak być wdzięcznym że ktoś próbuje.Nie jest wcale łatwe rozwiązywanie takich zagadek.Wracając do obozu- zastanawia mnie po co ten ogromny wał?Co miał chronić?Na to wygląda że był z jednej strony.Teoretycznie nie była to jednostka wojskowa.po co ją odgradzać tak wielkim wałem.Normalnie wybudowano by zwykłe schrony, gdyby miały chronić przed bombardowaniem.

chrzan233 (2020-07-31 14:45:32) Jestem jak najbardziej za, chylę czoła przed kolegą VonGregor. Co do struktury obozu, powody mogły być różne, mam wątpliwości, żeby były to względy obronne.

VonGregor (2020-07-31 15:41:14) Kiedyś dojdziemy gdzie to dokładnie było. A co do wału to Liegnitzer Tageblatt mówi :"Po stronie północnej obozu leży plac rekreacyjny. Został on usypany w kształcie półkola z tarasami, co daje obozowi harmonijne wykończenie". A na zdjęciach widać, że tam był maszt z flagą. A w innym miejscu "Jeden z pracowników w kamieniu z granitu postawił pomnik pierwszemu dowódcy obozu, który w międzyczasie został przeniesiony do Poczdamu" - może to to miejsce?



Lekok°

Popski (2020-07-31 08:37:54) Po prawej zamek - dopisałem.

Lekok (2020-07-31 12:14:11) Dzięki...



maras - Administrator°

VonGregor (2020-07-29 08:38:30) W całej historii tramwajów legnickich były tylko dwa skrzyżowania na tak otwartej przestrzeni - to żadne z nich. Budynek po lewej wygląda na stacyjny - w Legnicy dworce wyglądały inaczej. Uważam, że opis z epoki jest błędny.



Zed – Administrator°

Greg74 (2020-07-23 22:10:07) Wspaniale zdjecie i te kolory :-)

Petroniusz (admin) (2020-07-24 00:27:09) Od t do d jest blisko. De kolory warto poprawić. :)

Greg74 (2020-07-24 09:35:08) Zrobione - ale to nie moja wina, to samsung-tablet :-)



Zed – Administrator°

B.Olczyk (2007-11-04 23:11:24) Odnoszę wrażenie jak bym był w Łodzi, pod "Poznańskim" i to w XIX wieku... Piękne.

Zed – Administrator (2007-11-05 06:53:46) .. tak bardzo łódzki widok:)))

anna nosol (2007-11-05 11:06:12) Ostatnio spacerowałam po łódzkiej " Manufakturze" - rewelacja! Można ściągnąć "łódzki sposób" odnawiania budynków z cegły.

B.Olczyk (2007-11-05 14:08:38) Pamiętam te nieczynne, ogromne Zakłady jeszcze z późnych lat 80-tych. Serce się kroiło :((

Greg74 (2020-07-23 22:10:38) Wspaniale zdjecie i te kolory :-)


1 2 3 4 5 6 7 8 9