MENU
Legnicka maszyna Ok1-60 w peronach macierzystej stacji. Peron 2, na którym stoi pociąg, obsługiwał najczęściej kierunek na Złotoryję (dalej Marciszów, lub Lwówek, Gryfów (Świeradów). Widoczna maszyna "zagrała" w serialu "Strachy" (2-odc., pod lokomotywę rzuca się Emil Karewicz, bez skutku. Lokomotywa zatrzymuje się tuż przed niedoszłym samobójcą...). Ok1-60 skończyła służbę w MD Legnica. Na stanie była jeszcze na pewno w styczniu 1975, ale już w 1978 zakończyła służbę. Pracowała najczęściej na trasach do Marciszowa przez Jerzmanice Zdrój i przez Roztokę, do Jaworzyny, Wrocławia, Węglińca, Goerlitz, Żagania, Chocianowa, Niegosławic, Lubina, Rudnej, Głogowa. Ostatecznie trafiła do Przedsiębiorstwa Przerobu Złomu Metali w Chróścinie Nyskiej na przełomie lat 70 i 80 i tam ją pocięto. Skan z oryginalnego diapozytywu, z kolekcji Adama Pacześniaka.

Dodał: moose° - Data: 2018-07-17 00:58:12 - Odsłon: 1791
Rok 1978


Halę peronową w Legnicy stanowi stalowa konstrukcja z główną nawą przekrytą trójprzegubowymi "łukami Tudora" (dźwigary blachownicowe) o rozpiętości ok. 46 m. Całkowita szerokość hali z bocznymi, niższymi wiatami to 58 metrów, wysokość w najwyższym punkcie 20 m, długość hali 152 m, powierzchnia zadaszona 8.800 m kw. Hala jest daleką kopią rozwiązania z dworca Hamburg Hauptbahnhof - jest obecnie jedną z trzech hal peronowych na terenie Polski (pozostałe dworce to Wrocław Główny i Bytom). Hala peronowa została wybudowana według standardów, które pozwalały na montaż sieci trakcyjnej, która to jednak dotarła do Legnicy dopiero w pół wieku później niż ją zbudowano. Do budowy hali zużyto: 144 tony stali nakrzemianej (o wysokiej twardości), 421 ton stali zlewnej nawęglanej (żelaza) oraz 3 tony staliwa. W hali znajdują się 4 perony i 7 krawędzi peronowych. (wasiukibic i moose - różne źródła)

  • /foto/5205/5205866m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/44/44955m.jpg
    1931 - 1940
  • /foto/100/100690m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/7419/7419002m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/10244/10244301m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/8126/8126193m.jpg
    1940
  • /foto/418/418891m.jpg
    1978
  • /foto/6614/6614528m.jpg
    1992
  • /foto/8867/8867208m.jpg
    2005
  • /foto/125/125293m.jpg
    2006
  • /foto/161/161191m.jpg
    2007
  • /foto/7418/7418784m.jpg
    2009
  • /foto/7418/7418785m.jpg
    2009
  • /foto/382/382730m.jpg
    2011
  • /foto/4621/4621033m.jpg
    2014
  • /foto/4621/4621046m.jpg
    2014
  • /foto/6484/6484255m.jpg
    2014
  • /foto/5017/5017091m.jpg
    2014
  • /foto/5042/5042847m.jpg
    2014
  • /foto/5446/5446722m.jpg
    2015
  • /foto/5457/5457564m.jpg
    2015
  • /foto/5766/5766688m.jpg
    2015
  • /foto/5772/5772625m.jpg
    2015
  • /foto/5806/5806384m.jpg
    2015
  • /foto/6555/6555700m.jpg
    2017
  • /foto/6557/6557915m.jpg
    2017
  • /foto/7872/7872404m.jpg
    2017
  • /foto/6801/6801787m.jpg
    2017
  • /foto/7078/7078294m.jpg
    2017
  • /foto/6890/6890010m.jpg
    2017
  • /foto/8449/8449935m.jpg
    2017
  • /foto/7972/7972959m.jpg
    2019
  • /foto/8470/8470010m.jpg
    2019
  • /foto/9462/9462318m.jpg
    2021
  • /foto/9957/9957576m.jpg
    2022
  • /foto/9923/9923949m.jpg
    2022

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Most kolejowy (rz. Kaczawa / st. kolejowa Legnica) Strona Główna Następne: Kamienica nr 34


Iras (Legzol) | 2018-07-17 09:27:25
Stoi na torze 6. przy peronie 2. :) Kierunek na Marciszów i Świeradów Zdrój obsługiwał najczęściej peron 1 (tor 1.).
moose | 2018-07-17 09:50:38
Iras masz rację. Informacja o kierunkach jazdy z peronów dotyczy okresu sprzed 1945 (książka G. Gürscha) - jak widać było inaczej po wojnie. Uzupełnię informację sprzed komputera.
Iras (Legzol) | 2018-07-17 10:12:09
Ok. Fakt, przy omawianiu takich spraw okresy są bardzo ważne.