![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pierwsze pasażerskie zeppeliny zastosowano w masowej komunikacji w 1909 roku. Nowy środek lokomocji stał się częstym motywem kart pocztowych (do 1914 roku siedem sterowców przewiozło na terenie Niemiec 37 tysięcy pasażerów). Po wybuchu I wojny światowej sterowce stają się jeszcze bardziej popularnym motywem pocztówek. Uwieczniane na tysiącach kart stanowiły dowód siły i nowoczesności niemieckiego lotnictwa. Część kart ma charakter fotografii dokumentalnej, w większości przypadków są to jednak fotomontaże. ...
Pierwsze pasażerskie zeppeliny zastosowano w masowej komunikacji w 1909 roku. Nowy środek lokomocji stał się częstym motywem kart pocztowych (do 1914 roku siedem sterowców przewiozło na terenie Niemiec 37 tysięcy pasażerów). Po wybuchu I wojny światowej sterowce stają się jeszcze bardziej popularnym motywem pocztówek. Uwieczniane na tysiącach kart stanowiły dowód siły i nowoczesności niemieckiego lotnictwa. Część kart ma charakter fotografii dokumentalnej, w większości przypadków są to jednak fotomontaże. Na wrocławskich kartach pocztowych obejmujących analogiczny temat zaobserwować można tłumy ludzi będące efektem fotomontażu. W przypadku Legnicy wydawcy ograniczali się głównie do wklejenia wizerunku sterowca na starszym motywie - np.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
![]() ![]() ![]() ![]() Więcej materiałów o historii sterowców w Legnicy w obiekcie : ![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |