Od stacji odchodziły już przed wojną dwie bocznice - w południowej części w stronę zachodnią do ul. Jaworzyńskiej, gdzie znajdowała się cukrownia
. Na trasie tej bocznicy zbudowano odgałęzienie do bazy paliw legnickiego lotniska i schronów amunicyjnych. Na północ od stacji odchodzila bocznica do koszar i do magazynów przy hangarach lotniska. W 1940 r. w na północ od stacji utworzono odrębną ładownię o nazwie Neuhof (b. Liegnitz) Immelmannstraße, która była zakamuflowaną nazwą dla punktu przeładunkowego legnickiego lotniska.
Stację zelektryfikowano w 1986 r. w ramach budowy kolei aglomeracyjnej dla LGOM na linii Głogów - Rudna - Lubin - Legnica - Nowa Wieś Legnicka. W rozkładzie 1988/1989 dwa pociągi Legnica - NWL, jeden pociąg NWL - Rudna Gwizdanów, jeden pociąg NWL - Wrocław Główny i dwie pełne pary NWL - Głogów na ezt EN57. Elektryfikację (przewody trakcyjne) zlikwidowano na początku lat 90. Stacja została zamknięta dla czynności techniczno-ruchowych w kwietniu 2000 r.
Przystanek Nowa Wieś Legnicka oddalony jest od centrum wsi o ok. 3 km, choć jest w bliskości legnickiej strefy przemysłowej. Od 2019 r. funkcjonuje jako pilotażowy przystanek na żądanie. W 2021 r. ogłoszono w ramach tzw. "programu przystankowego" budowę nowego przystanku pn. Legnickie Pole (choć do Legnickiego Pola jest 5 km odległości od linii kolejowej). Przystanek ma być zrealizowany na wysokości skrzyżowania linii z ul. Gniewomierską k. zakładów Gates, dla wysiadających przy strefie ekonomicznej. Przystanek planowany do realizacji 2025 r. - wówczas przystanek Nowa Wieś Legnicka przestanie mieć rację bytu.
(moose)