MENU
Dzisiejszy plac Wolności powstał w miejscu dawnego targu desek, który w 1870 r. otrzymał nazwę Wilhelmsplatz. W jego centrum znajdował się skwer z fontanną z 1879 r. Na placu znajdywało się jedno z czterech miejsc postojów dorożek, pozostałe usytuowane były przed dworcem, w Rynku i na obecnym pl. Słowiańskim. Opłata za przejazd uzależniona była od długości trasy oraz ilości osób i wynosiła od 50 fenigów do 2 marek, w nocy opłata ulegała podwojeniu. Za: Grazyna Humeńczuk ,,Legnica około 1900'' . Wydawca Paul Umlauf.

[Poprzednio Dodał: Faffik° - Data: 2007-10-09- Odsłon: 3821


Dodał: Kosa25° - Data: 2015-08-27 16:50:09 - Odsłon: 2288
Rok 1899

  • /foto/4115/4115334m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/7551/7551563m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/8658/8658056m.jpg
    1900
  • /foto/245/245346m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/4398/4398936m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/3716/3716295m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4729/4729391m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/251/251398m.jpg
    1903
  • /foto/5324/5324078m.jpg
    1903
  • /foto/3630/3630243m.jpg
    1904
  • /foto/397/397028m.jpg
    1905
  • /foto/6330/6330982m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/3940/3940819m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/9051/9051235m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3369/3369526m.jpg
    1907
  • /foto/5134/5134462m.jpg
    1907
  • /foto/195/195196m.jpg
    1908
  • /foto/3384/3384844m.jpg
    1908
  • /foto/261/261263m.jpg
    1909
  • /foto/8865/8865055m.jpg
    1909
  • /foto/5358/5358620m.jpg
    1910
  • /foto/7758/7758556m.jpg
    1910
  • /foto/3866/3866735m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/8865/8865113m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/444/444260m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/3549/3549915m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4506/4506383m.jpg
    1911
  • /foto/5666/5666533m.jpg
    1912
  • /foto/6277/6277077m.jpg
    1912
  • /foto/188/188106m.jpg
    1913
  • /foto/228/228840m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/265/265878m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/5806/5806293m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/3550/3550169m.jpg
    1915
  • /foto/271/271769m.jpg
    1916
  • /foto/4523/4523999m.jpg
    1917
  • /foto/7098/7098998m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/9658/9658515m.jpg
    1930 - 1933
  • /foto/225/225961m.jpg
    1933 - 1944
  • /foto/7688/7688740m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/8444/8444348m.jpg
    1936
  • /foto/300/300279m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/5897/5897545m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/8100/8100756m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/6636/6636307m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/3588/3588257m.jpg
    1960 - 1964
  • /foto/6942/6942535m.jpg
    1960 - 1968
  • /foto/8560/8560525m.jpg
    2012
  • /foto/6419/6419418m.jpg
    2015
  • /foto/6365/6365296m.jpg
    2016

Kolekcja Kosy

Poprzednie: Zamek Piastowski Strona Główna Następne: Legnica - miasto ogórków


maras | 2015-08-27 17:22:28
Świetna!!
Kosa25 | 2015-08-28 18:15:08
:)
Filosss | 2015-09-01 09:33:18
To chyba jedno z najbardziej okaleczonych miejsc w obrębie ścisłego "śródmieścia" Legnicy. Sześć ślepych ścian szczytowych okalających plac (jeżeli weźmiemy brak narożnicy w płn wsch narożniku z Anielewicza). Zdegradowana do roli żuloskweru przestrzeń i owo nieszczęsne przejście podziemne, które zamiast integrować poszczególne narożniki placu ze sobą skutecznie je rozdziela... O odbudowie narożnych kamienic można chyba tylko pomarzyć, ale już bardziej realnym winno być zlikwidowanie owego przejścia podziemnego, co pozwoliłoby na obniżenie niwelety drogi, wytyczenia naziemnych przejść dla pieszych. Odkąd Legnica otrzymała obwodnicę i DK3 idzie za miastem takie działanie winno być pierwszą rzeczą do zrobienia w mieście.
Filosss | 2015-09-01 09:34:20
8 ślepych ścian szczytowych...
Kosa25 | 2015-09-02 18:03:42
Ciekawe kiedy wyburzono te narożne kamienice- i po co?
Filosss | 2015-09-04 14:06:46
Powszechnej dostępności do takich informacji bardzo brakuje w odniesieniu do kamienicznych wyburzeń. To jest bardzo dobry temat do opracowania jakiejś monografii wyburzonych legnickich kamienic. Równie dobrze kamienice mogły zostać uszkodzone w 1945 r. (podczas zdobywania miasta lub później w imię "pochodni zwycięstwa") i później wyburzone. A równie dobrze mogły to być lata 60-te czy 70-te i wyburzenia na etapie "poprawy" układu komunikacyjnego - budowa przejścia podziemnego i podniesienie niwelety skrzyżowania Złotoryjskiej z Dziennikarską i Muzealną wraz z połączeniem Anielewicza z Nowym Światem... brakuje tych informacji.